Dagens julinspiration



Bild: The Inspired Room

Kommentarer
Postat av: Hanna

Mailade dig också men ifall du inte kollar där så...



Nej du är inte alls jobbig, bara kul att du gillade tavlorna! Har inte haft tid att sitta vid datorn så mycket men nu är jag hemma och tänkte svara.



Fotona beställde jag från Fujidirekt i ca 30*40 cm, jag har för mig att dem kostade 30 eller 40 kr/st.

Canvasdukarna köpte jag på Rusta men finns säkert på andra lågprisvaruhus också, kostade ca 60 kr/st på Rusta.

Limmet (deukopagelim) hade jag hemma och även penseln så ingen kostanad för mig. Om jag hade gjort om dem hade jag valt en riktigt bra lackpensel med en bredd på kanske 2 cm...



Jag gjorde så att jag limmade rikligt på canvasen (penslade på limmet) och tog en mjuk putsduk och strök fast fotot. Sedan penslade jag på limmet över fotot som när det har torkat fungerar som ett skydda för fotona. Viktigt att man penslar långa oavbrutna drag över fotot då "linjerna" syns något i ljus från sidan även efter att det torkat. Eftersom fotot var något större än duken skar jag bort resterande delen (ca 1 cm på två av sidorna) med en mattkniv, kan också göras innan om man vill. Klart! Lycka till!



Kostnaden för tavlorna landade alltså runt en hundring stycket. Helt ok för en så personlig och fin present tycker jag!



Kram Hanna

2011-12-14 @ 16:58:49
URL: http://inredamedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0