Mitt lilla söndagstips

Det här med rostfritt är inte alltid det lättaste att hålla rent från dessa jobbiga fingeravtyckt m.m.
Jag har nog testat allt man kan tänka sig, men bäst av allt är att "smörja" in det med olja ex. raps, oliv.
Det låter inte klock med det är det bästa jag har provat.

Idag tog jag lite olja på en bit hushållspapper och smörjde in allt det rostfria på fläkten.
Efteråt torkade jag med en torr diskhandduk.

image description

image description

Sorry för mina Iponebilder. Svårt att se resultatet, men prova själv så ska du se att det fungerarn =)

Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

Louise; Det står Mariehult Sweden, Design Karin Krypå baksidan. Jag har faktiskt sett liknande på City Gross. Det märket är Interstil. Jag hoppas att du får tag i tallrikarna, eller i allafall liknande. :) Kram

2011-10-09 @ 17:41:19
Postat av: Ida

Det ska jag absolut prova! Våran spis är rostfri och det verkar inte spela nån roll vad för medel man använder, det blir ändå så där dassigt.. Tack för tipset!:)

2011-10-09 @ 17:56:25
URL: http://johannesgatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0