Julklappsspelet



För er som aldrig har spelat julklappsspelet eller vill veta hur jag/vi spelar så tänkte jag dra den storyn här:

1) Alla spelare köper en eller flera julklappar för ett bestämt belopp till den dagen man ska spela tex. varje spelare ska ha med sig 3 st klappar för ca 20-30 kr vardera.
2) Spelet börjar
3) Lägg alla julklappar mitt på bordet. OBS! De måste vara inslagna =)
4) Sedan använder man sig utav en tärning, där en eller fler siffror innebär att man får ta en valfri klapp ex. 1 & 6.
5) Man går varvet/varven runt tills samtliga klappar är borta från bordet.
6) Nu kan man spela på två olika sätt: alt 1 - man öppnar de klappar man vunnit eller alt 2 - man fortsätter att ha klapparna inslagna (alt 2 föredrar jag, då man kanske kämpar för en klapp som bara innehåller något "skit")
7) En spelare ställer en klocka på en hemlig tid när spelet ska sluta ex. en äggklocka.
8) Efter detta spelar man på samma sätt som punkt 4, men man plockar klappar från varandra.
9) När klockan ringer är spelet slut & de klappar man då har har man vunnit & enligt alt 2 öppnar man nu för att se vad man har kämpat för.

Lycka till!

(Bilder: google.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0