Då va det måndag igen...

Vilken helg vi har haft, vädret har varit kanon. Brände tom mina axlar. Känns verkligen att våren är här!
I detta hemmet har vi haft full rulle under helgen.
Fredagens första två timmar ägnade jag hos barnmorskan för att göra glukosbelastningen.
Kvällen bestod mest av myspys, precis som det ska vara i slutet av en arbetsvecka.
På lördagen tog jag och min underbara son en loppisrunda. Klart blev det några fynd, som alltid annars.
Lördagen fortsatte vi med slipning av listerna till kök, v-rum, hall och korridor men vi kom inte så långt innan vi hade fullt hus med gäster. Alltid lika roligt när det kommer oväntat besök.
Under söndagen slipade vi klart samtliga lister och fick nästintill alla målade. Jag påbörjade även mitt lilla trädgårdsland. Jag fick planterat jordgubbar, rabarber och citronmeliss. Mer ska planteras så småningom.

Mina loppisfynd denna helg:
Som ni säkert känner igen, tre "SAXÅN RUND" som IKEA haft i sitt sortiment.
Tanken är att byta ut matta efter humör på vår lilla toalett. 
40:- för alla tre.


Två lampor, en från IKEA och den andra vet jag inte var den kommer ifrån.
Tanken är att ha dessa i vårt bilvande dotters rum.
20:- för stjärnlampan och 10:- för blomman.

Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Åh, nu längtar jag också efter att få fixa i mina pallkragar! Rabarber är ju grymt gott!

2011-04-12 @ 09:40:02
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Dessi - Home and desire

Svar: Japp, visst är det bubbelbadkar! Fast jag föredrar faktiskt utan bubblor... Lär bli skönt att ha när värkarna sätter igång!

2011-04-14 @ 11:59:11
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Dessi - Home and desire

Nej, man bör inte bada bubbelbadkar när man är på allmäna badhus, men hemma ska det inte vara någon fara. Här är det ju bara mina egna bakterier! Men som sagt, jag är inget fan av bubblorna, gillar värmen bättre! Och ja, det är första barnet här! :)

2011-04-14 @ 18:05:02
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0